Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Igelkottens Elegans

Tänkte passa på att ge er ett riktigt bra boktips (julklapp kanske?), så här på kvällen..

Igelkottens Elegans av Muriel Barbery.



Jag vet inte riktigt varför, för boken kan verka både svårläst och jobbig trots att den är såpass tunn, men den rörde om något. Något viktigt. Jag kan inte riktigt sätta ord på det, men något är det. En sådan där bok, som man inte vill ska ta slut, för den berör. 

kortfattat kan man säga att den handlar om två väldigt speciella människor, Renee och Paloma. I två totalt skilda skeden i livets åldrar, har de ändå samma problem att brottas med. Vad innebär livet? Varför gör man så här? Skulle kunna vara två grundfrågor som hela boken handlar om, men den är så mycket mer. Båda döljer sin egentliga identitet, och det är först när Kakuro Ozu flyttar in som allt ändras. Genom en människa, vävs deras liv ihop och allt blir annorlunda.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Den låter bra :)

2009-12-12 @ 20:48:23
Postat av: Jemini ♥

Hej sötnos :D skulle du kunna göra mig väärldens tjänst och bli medlem på http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=4103 ? :D det är helt gratis! jag behöver mäligen bara 20 poäng till för att få mitt presentkort! Med min länk får du 50 gratis poäng =)



Gör du det så är du BÄST och jag addar dig som vän på direkten du blir medlem så får du ett två poäng :D

2009-12-13 @ 14:46:30
URL: http://jemini.blogg.se/
Postat av: camilla

fin blogg :)

2009-12-13 @ 20:34:37
URL: http://onlyoursunshine.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0