Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

17 again

Jag är fylld av vårkänslor och det är kanske just precis därför som jag kommer att skriva det jag tänker på just nu. Lilla Angeliqa satt nämligen och såg på en film för någon dag sen. Filmen hette 17 again och har precis börjat gå på canal+. Jag hade inte jättestora förhoppningar när jag började se filmen, Zac Efron har nämligen huvudrollen och jag kan ju säga att jag inte är hans största fan, spec inte efter High School musical *rys*. 

I början var väl filmen helt ok, inte någon större glädje direkt. Men ju längre in i filmen man kom, desto bättre blev den, och desto snyggare blev killen... hah jag har svårt att skriva Zac Efron. 

Okej, för att summera vad filmen handlar om... Matthew Perry känner de flesta av oss igen från tv-serien Vänner. I denna film spelar han Mike O'Donell, en man med två barn i tonåren och som är mitt i en skilsmässa. Han önskar att han kunde gå tillbaka till den tid då han gick i High School för att han inte riktigt är nöjd med hur hans liv har blivit. Och såklart händer detta, fast inte på det sätt han tänkt sig. Med hjälp av en "magisk vaktmästare" blir han 17 år igen, fast i nutiden. Den yngre Mike O'Donell spelas då av Zac Efron. Han skriver in sig på skolan som hans barn går på och ska försöka att göra sitt liv bättre. Och sen... ska jag inte avslöja mer, vill inte spoila filmen för de som inte sett. 

Det blir såklart en del awkward moments och roliga kommentarer. Och man får många anledningar till att dregla eller bara helt enkelt sitta och drömma sig bort då Zac tar av sig tröjan mer än en gång. Och med en skinnjacka och en tight vit t-shirt, hur kan man inte älska det?
Definitivt värd att se! Dock blir det bara 4 stjärnor av 5, pga de lite förutsägbara händelserna och cheesy kommentarerna.

(klicka för att förstora)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0