Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Alice i underlandet

I tisdags var det dags. Då var jag och några söta vänner iväg och såg Alice.



Eftersom man hört folk som både hatat och älskat filmen vågade jag inte ha några större förväntningar. Jag menar, Tim Burton är antingen sjukt bra eller dålig. Johnny Depp, behöver jag säga mer? Helena Boham Carter gjorde mig imponerad, jag har väl aldrig varit något stort fan av henne, men i den här filmen var hon bra, riktigt bra. Däremot störde jag mig på hon som spelar Alice. Det var något i hennes utseende som var bara för mycket, eller så var det sättet hon gestaltade Alice på. Jag vet inte. Jobbig tyckte jag att hon var i alla fall.

Annars så gillade jag filmen, trots mina låga förväntningar. Enda delen jag inte gillade var slutet och början, när Alice inte är i underlandet. Då blev det segt och långdraget utan så mycket händelser. Jag menar, jag struntar fullständigt i om hon gifter sig eller inte, jag vill se alla de magiska sakerna i underlandet!

Förlåt om jag avslöjade lite för mycket där, men det får ni tåla om ni läser.. Det här var i alla fall en kort historia om vad jag tyckte..Se filmen själva! NI är er bästa kritiker.

/ Camilla

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0