Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Djurhemmet

Djurvän som jag är, tänkte jag nu slå ett slag för Djurhemmet som finns i utkanten av Karlstad. De gör ett riktigt stort jobb med att ta hand om alla oönskade katter som finns runtomkring i Värmland, kanske framförallt runt Karlstad. Det är så otroligt viktigt att de här katterna får den hjälp de behöver och inte bara går omkring på gatorna och blir hatade för något de inte kan hjälpa.


Något de också arbetar mycket med är att få folk att kastrera sina katter. Och jag håller med. Tänker du inte avla på din katt och ta hand om ungarna, kastrera! Det finns för många oönskade katter i världen som inte skulle behövt ha ett sånt liv om deras ägare tänkt en extra gång. Och, istället för att köpa den supersöta kattungen från uppfödaren, så kan du väl ta dig en titt på de som finns på djurhemmet? Där finns många otroligt söta, snälla katter som bara väntar på en andra chans!

Och en andra chans är väl både människor och djur värda?

Länk


Kommentarer
Postat av: My

Håller med!

Jag ska snart kastrera min lilla sötnos :)

2010-04-20 @ 14:47:59
URL: http://mydarnell.blogg.se/
Postat av: Elin *

håller med till 110%

2010-04-20 @ 16:01:15
URL: http://eliinskiitunge.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2011-07-13 @ 05:47:53
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0