Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Vulkanaska...

Läste nyss på aftonbladet att flygplatser kommer gå i konkurs om askan inte försvinner..Inte så jättebra! Men, jag kan ändå säga att jag har haft ganska roligt den senaste veckan.

Jag, som är intresserad av miljö och flygplans inverkan på den, har nöjt sett hur flygplanen inte kunnat vara i luften. Lite mindre utsläpp, så bra. OCH inte bara det här med miljö. Jag tror det är fruktansvärt viktigt att alla människor får se att vi överlever utan flygplan.  Ja, det blir lite jobbigare, lite kaosartat, men det funkar.

Jag säger inte att flygplan är dåliga, nej, de är bra till väldigt mycket. Men, det kan vara bra med en tankeställare ibland. Hur mäktiga vi människor än kan verka, så styr vi inte över naturen. Askan tvingade oss att stänga flygplatser, men vi överlevde ändå. Vårt samhälle klarade sig.

Kanske kommer det här göra att de som flyger trots att de inte behöver det, tänker efter lite. Det finns många som måste flyga, som vill flyga till ställen långt bort. Låt dem göra det! Men ni som kan åka tåg, bil, båt istället, gör det.

jag vet inte riktigt meningen med det här inlägget, kanske vill jag bara visa några tankar kring hela det här..Flygplan behövs, men inte till alla som använder dem.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0