Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Läsk ger cancer

Ja,du läste rätt. Yes, tänkte jag. För jag dricker inte särskilt mycket läsk, alltså löper inte jag någon särskilt större risk att få cancer. Men, amerikaner har i en undersökning kommit fram till att läsk fördubblar risken att få cancer. Det farliga? Sockret.
Och de är inte de enda, svenska forskare har gjort samma upptäckt i en annan, fristående undersökning.

Jobbigt för alla läskdrickar! Men bra att få fram, och ett plus till alla icke läskdrickare.



Källa: Aftonbladet

/ Camilla

Kommentarer
Postat av: anna

allt ger cancer nuförtiden !

2010-02-09 @ 14:06:28
URL: http://annnahh.blogg.se/
Postat av: Cancersjuk

Hmmm... Jag hatar att behöva vara "that guy" men jag vill bara påpeka vikten i hur en felaktig formulering lätt leder till hysteri. Läsk GER inte cancer som du uttrycker det och inte heller påstår undersökningen, du hänvisar till, det. Läsk ökar, enligt undersökningen, risken för cancer. Att säga "läsk ger cancer" är ungefär lika tokigt som att säga "sex ger AIDS" eller "ger du dig ut i trafiken blir du påkörd". Jag menar inte att kritisera, bara påpeka. Sedan fattar även jag det smarta i att skriva en uppseendeväckande rubrik. A och O i mediasammanhang.



Ha det!

2010-02-09 @ 16:13:40
Postat av: Amanda

vilka bloggar tycker du är lättast att läsa om du får välja mellan de på blogg.se eller devote.se?

2010-02-09 @ 20:12:44
URL: http://gamhov.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0