Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Melodifestivalen del 3, skrällen?

Ehm.. innan jag går lös på mina åsikter om vilka som faktiskt gick till globen... min review av kvällens låtar:

Alcazar - Headlines
Introt var en klar kopia av coldplays Viva la Vida! Textraden: this little light of mine, I'm gonna let it shine. Är även titeln på en gospellåt av Harry Dixon Loes. Kändes lite tacky om jag får säga det själv. Jag gillar inte direkt Alcazar, och efter denna låt så går min Like-o-meter bara nedåt.


Johannes Bah Kunkhe - Tonight
nr 1. Kan killen sjunga? NEJ! Nr 2. Påminner låten om någon speciell låt? Ja! Eller snarare flera, men jag tänkte först på Emilias "Big world" (om det nu var det den hette). Inte-Inte-Inte-Inte Bra!!


Elin Lanto - Doctor Doctor
För det första sjunger hon som en blond 14 årig bimbo.  Om man ska basera titeln på hur hon sjunger borde låten heta Dactö Dactö. Jättekul med discopop men.. förlåt att jag är negativ men nai jag gillade den inte.


Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
Är han präst eller något? Har jag av misstag bytt kanal till tvåan och hamnat mitt i en gudstjänst? Hallå välkommen till 2010, låt mig visa dig runt, här till höger har vi musik från 2010, powerpop och rock med meningsfulla texter. Jag förstår att det kan vara svårt att ta in allt, du som lever kvar på nittiotalet...


Getty Domein - Yeba
Okej, jag älskar språket, men inte i melodifestivalen. Halva låten på engelska, ja då hade han haft en bättre chans. För seriöst, hur många skulle rösta på honom i eurovision?


Timotej - Kom
Jag.Hatar.Dragspel. Det var så svenskt som det bara kunde bli: blont hår, dragspel, dålig klädstil ;)


Darin - You're out of my life
Ni får ursäkta mig om jag är partisk, för jag är ett stort Fan av Darin. Men jag älskade låten, jag blir svag av hans röst och ja... hah jag har inga ord!


Crucified Barbara - Heaven or Hell
Förra rockbandet som var med, Pain of Salvation, som var med i..var det första deltävlingen? De framstod som ett rockband men de sjöng fan en vaggvisa! Äntligen lite rock! Me like!


Till Final enligt mig:
Darin
Crucified Barbara

Till Andra chansen:
Alcazar
Elin Lanto


till Final på riktigt:
Timotej (Jag kan fortfarande inte förstå varför)
Darin

till Andra chansen:
Crucified Barbara
Alcazar (det finns rättvisa i världen)


//Angeliqa

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0