Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Melodifestivalen del 4

Angeliqa är här igen med en recension om den fjärde och sista kvalomgången av melodifestivalen 2010.



Sibel - stop
Har aldrig gillat Sibel. Hon känns för barnslig! En lady gaga insipirerad klänning (verkar det som), men den var inte vacker!Lite väl vågad för henne? Tycker inte att hon har rösten för den här låten, sjävla låten är väl okej men rösten känns för klen. a poor man's lady gaga perhaps?

Py bäckman - Magisk stjärna
Ozzy Osbourne? Oj nej, jag såg fel. Godnatt! Ingen magik här inte.

Neo - Human frontier
Man har jämfört Neo med Mika. Ja han tar höga toner, ja han spelar gladpopmusik. Men är han lika bra som Mika? NEJ! Detta kändes bara som en Martin Rolinski Look-a-like och Mika-Wannabee

Lovestoned - Thursdays
tro på tro på kärleken... Nehe? Aha ni har bara tagit det introt nu fattar jag! WOOOH! Vart kom de där dansstegen ifrån? hippiegirls fer sure! Inte min grej!

Anna Bergendahl - this is my life
En ganska go låt, även om jag tröttnat på ballader. Den lyfte lite väl sent tycker jag, men när den väl gjorde det så blev den bättre.

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Jag tål inte pernilla wahlgren. Jag byter kanal varje gång hennes "näring i håret" reklam kommer på. "Jag vill om du vågar" "Jag längtar och jag väntar" "Jag vill ta dig till en högre dimension" Okej... så hon har inte fått sex på länge... Too much information...

Noll diciplin - Idiot
Haha jag älskar texten. Skatepunk är go musik! Nu blev jag glad =)

Peter Jöback - Hollow
Rösten, kläderna, håret, ljusshowen. Jag får gåshud. Jag känner mig som ett barn på julafton som precis har öppnat den bästa julklappen någonsin! Jag ÄLSKAR Peter Jöback.

Älska Malena Ernman parodin!

Min final: Noll Diciplin Peter Jöback

andra chansen: anna bergendahl Neo

till final på riktigt: Anna Bergendahl Peter Jöback (There is a god! His name is Peter!)

Andra Chansen: Neo Pernilla Wahlgren

Det var allt för mig ikväll. Ciao!

Kommentarer
Postat av: caroline

Håller med!

2010-02-28 @ 17:41:14
URL: http://ciinnee.blogg.se/
Postat av: Priscilla

sv : usch vad äckligt :S...



allt bra? :)

2010-03-03 @ 22:39:21
URL: http://priscillass.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0