Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Melodifestival 2

Okej, andra melodifestivalsomgången. Måns var (som vanligt) supersnygg i sin svarta kavaj och fluga. Denna gång var bidragen så... speciella, att jag var tvungen att skriva om dem. Här har ni mina åsikter.

Eric Saade - manboy
Riktigt bra inledning. En snygg kille är ju alltid ett säkert kort, speciellt om han är 19 år, solklar tjejfavorit. Riktigt snyggt framträdande med bra dans! Sexig skinnjacka och skinnhandskar, sexig blick ;) Och sen var ju låten riktigt bra också, okej ingen som sticker ut i mängden när det gäller popdiscolåtar, men när det gäller melodifestivalen är den ju superb!


Andra generationen ft. Dogge doggelito - Hippare hoppare
Svensk hiphop förstör Sveriges rykte. Det är min åsikt och jag tänker stå fast vi den. Jag har aldrig förstått mig på svensk hiphop och rap, verkligen aldrig. Speciellt inte med folkmusik i bakgrunden? Nej, löjligt säger jag bara! Det kvittar om man får en cykel på köpet, jag skulle aldrig rösta på det bidraget! ;)


Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
Deprimerande, fyrkantigt, tråkigt. Hemsk klänning! Nog för att man kan skrika när man sjunger, om man gör det bra, men ett gällt skrik som spräcker trumhinnor är aldrig bra! Jag är inte förvånad över att det här bidraget kom sist.


Highlights och MiSt - Come and get me now
Känns som ett plagiat på något sätt, refrängen känns för likt en annan låt men jag kan inte komma på vilken. Den kvinnliga sångerskan hade på sig något som... jag knappt vill kommentera. Neutral låt utan något speciellt i sig, känns som ett hopkok av massa andra poppislåtar.


Pauline -Sucker for love
50-60 tal i Usa. Lite spännande men jag tycker ändå inte att låten var särskilt bra. Den var liksom, nja. Att den kom vidare till andra chansen förstår jag faktiskt inte, eller, iallafall inte när det var den eller nr 8 som skulle vidare.


Andreas johnson - We can work it out
Ett ord: Deprimerande. Andreas Johnson upphör alltid att förvåna. Med sin gnälliga röst, sliskiga hår och "så vackra örhängen" kommer han bara med liknande låtar hela tiden enligt mig. Inte blir det bättre nu när han insett att utan Carola så kan man faktiskt lyckas, på något sätt... Jag undrar fortfarande vad han tänkte med när han ställde upp med Carola för två år sedan, det var ju dömt att misslyckas! Men den här låten känns som en såndär låt man sitter och lyssnar på när man är så sjukt deprimerad över att ens pojkvän har varit otrogen för femte gången. "*snyft, snörvel* det kommer bli bra, we can work it out, det var ju bara fem gånger, det gör ju inget, vi älskar varandra, eller hur?" - Släpp det gumman, det går inte!


Kalle Moraeus och Orsa Spelmän - Underbart
Är det säkert att du älskar mig? Vill du verkligen ha ett svar på den frågan? En riktig pensionärslåt! Tonerna går upp och ner på ett enligt mig ganska jobbigt sätt. visst det är ett speciellt sätt att sjunga, meen jag tycker bara att det är jobbigt att lyssna på. Andra chansen var en okej placering för dem dock, om man jämför med motståndet.


Hanna lindblad - Manipulated
Kvällens mest utmanande kläder! Men äntligen händer det något! Okej, en till discopoplåt, men det är ju bättre än dansband och svensk rap, right? Ville att denna skulle komma till andra chansen åtminstone, men... nej.


Till Final, om jag fick bestämma:
Eric Saade
Hanna Lindblad

Till Andra Chansen, om jag fick bestämma(Och nu blev det såhär ju):
Pauline
Kalle Moraeus (Ja okej jag gillade dem inte, men seriöst, alternativen?)


Nästa vecka ser jag fram emot att höra Darins låt och Johannes Bah Kuhnke. Och i sista deltävlingen längtar jag efter Peter Jöback!!

//Angeliqa

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Heej!

Har Veckans blogg tävling nu!

Du får gärna delta :)

Kram

2010-02-15 @ 19:53:28
URL: http://alexandralovetokiohotel.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kul att du är med och tävlar!

2010-02-16 @ 13:26:55
URL: http://kandy.se
Postat av: Frida

Snygg blogg!

2010-02-18 @ 17:26:22
URL: http://dasoo.blogg.se/
Postat av: Mukta Sundin

fin blogg :D

2010-02-18 @ 21:21:35
URL: http://muktas.blogg.se/
Postat av: tess

Hjälp mig att bli veckans blogg. Kika in hos mig och klicka på länken... skulle bli så glad.



Ha de gott i helgen //tess

2010-02-19 @ 23:06:43
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0