Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Choklad, underbar choklad

Jag är ett marabou barn ända in i själen. Marabou är den godaste chokladen som finns enligt mig. Men. Ja, det finns ett men. De har ingen vit choklad! De har haft X-white och Daim-white, men bara som limited edition. Och... jag kommer ihåg Biscuit white, åh den var så god! Synd att den inte finns längre.

Men nu har jag hittat en ersättare! Tidigare har jag ätit vit toblerone, men den finns inte att köpa på så många ställen i Sverige utan det har blivit på finlandsfärjor och danmarksbåtar som man har köpt den. Sedan har det ju funnits Ritter's vita choklad, men den finns ju inte heller längre, inte vad jag har sett i alla fall. Men jag har, eller inte jag, det är mamma tror jag, som har köpt Lindt's vita choklad med cocosflingor i. Jag provsmakade den idag och jag skäms nästan för att erkänna det men den var riktigt god! Ruskigt söt men riktigt god.

För att kompensera för mitt förräderi mot Marabou så kan jag ju också passa på att tipsa om deras Premium dark raspberry, delicious!

Vilken choklad är godast? (själva chokladen, inte en specifik kaka) Marabou eller Lindt? Mitt svar är ganska obvious enligt mig ^^


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0