Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

En framtid i Norrland

Det var två år sedan jag stod på ett par skidor. En snölös vinter förstörde allt. Idag tog jag på mig skidorna igen och åkte ut till skidbacken med min far. Jag som trodde att jag hade tappat allt, stack iväg i spåret utan svårigheter med en fart som jag inte ens hade när jag var som bäst när jag var yngre. 3.6 km blev det idag, imorgon blir det nog 4.8 och på söndag ca 6 km. Ska försöka hitta ett bra spår i närheten av hemmet så jag kan sticka iväg när jag vill, det är synd att det bara är 2.5 som är elljusspår.
Efter denna dag inser jag att jag skulle kunna bo någonstans i Norrland. Gärna väldigt långt upp där snön aldrig försvinner. Flytta till Alaska eller något låter väldigt lockande just nu. Allt på grund av Skidor! Vintern är min årstid, det är då jag kan träna och ha roligt samtidigt. Skidor och skridskor är det bästa som finns! En fast bostad i snön med ett sommarhus i Grekland, det vore något. Hundsläde, snöskor och sparkar, det låter väl mysigt? Fast ja, jag kanske inte kommer att på riktigt så långt upp, men någonstans där snön finns 7-8 månader om året, där skulle jag trivas. Snö är vackert, kyla är mysigt, en bok framför en varm brasa är toppen!


//Angeliqa

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0