Allt material på den här bloggen är skyddat enligt upphovsrättslagen. Alltså, ingen kopiering tillåten! Enjoy:)

bloglovin

Valborg

Jahapp. En till enligt mej ganska meningslös högtid är över. Jo, jag fattar, förr var den viktig och bra och allt det där. Men nu? Nu är det bara en dag då det är okej att folk dricker. No offence till de som dricker, men ni fattar poängen.

Trots att jag inte ser meningen med att fira valborg, så gör jag det. Genom att vara med mina underbara vänner. Igår var en bra dag, hur konstigt det än må låta för en del av er som läser det här. En majbrasa, och raketer. Även om de som sköt raketerna borde ha tränat lite mer innan..

Traditionen grundar sig på de hedniska högtider som funnits spridda i Europa, men har senare kommit att sammankopplas med Heliga Valborgs kult, mot häxtro och onda andar, som uppstod speciellt efter hennes död. så säger Wikipedia, men nej. Jag håller fast vid mitt, nu för tiden är Valborg en dag då man träffar folk, går ut och har kul, på ett eller annat sätt. Det är bara synd tycker jag att så många har lite för kul..


Eee, skulle blivit typ krönikaaktigt, men hade inte riktigt inspiration. Ni får lite ialla fall.

Bara för att bilden symboliserar vår, vilket valborg gör för mej också.

/ Camilla

Kommentarer
Postat av: Isabell Lundqvist

Valborg är bara så, överskattat..

2010-05-01 @ 21:53:51
URL: http://isabellviolalundqvist.blogg.se/
Postat av: Matilda :)

God kväll eller vad man säger! ;D

Tänkte bara slänga in en liten kommentar om att jag om några dagar kommer dra igång en tävling på min blogg där det gäller att vara en av de första 7 som kommenterar tävlingsinlägget. Så är du intresserad av att få en länkning så håll utsik på min blogg de kommande dagarna! :D Ha det bäst!

2010-05-01 @ 22:01:26
URL: http://busigatildis.blogg.se/
Postat av: K I T T Y ♥

Vill du ha chansen att bli Veckans Blogg? Kolla in det översta inlägget i min blogg, där står allt du behöver veta!

2010-05-01 @ 22:04:58
URL: http://kittyland.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0